Ga naar inhoud

Verzend- en leveringsbeleid

Definities

1. Sardi 1 BV : Sardi gevestigd te Amsterdam onder KvK nr. 78271045
2. Klant: degene met wie Sardi 1 BV een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Sardi 1 BV en klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Toepasselijkheid leveringsvoorwaarden

  1. Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten van producten door of namen Sardi 1 BV
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze leveringsvoorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene en/of leveringsvoorwaarden van de klant of van derden uitgesloten uit.

Volg niet tijdig betalen

1. Wanneer de klant verzuim heeft, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele compensatie verschuldigd aan Sardi 1 BV
2. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
3. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Sardi 1B.V. zijn verplichtingen worden opgeschort totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag op betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Sardi 1 BV op de klant onmiddellijk opeisbaar.
5. Weigert de klant zijn deelname aan de uitvoering van de overeenkomst door Sardi 1 BV, dan is hij nog steeds verplicht de volledig samengestelde prijs aan Sardi 1 BV te betalen.

Recht van reclame

1. Groter de klant in verzuim is, is Sardi 1 BV gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
2. Sardi 1 BV roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
3. Groter de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te storen aan Sardi 1 BV tenzij anders evenredig andere afspraken maken.
4. De kosten voor het terughalen of brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

Herroepingsrecht

1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

  • het product is niet gebruikt
  • het geen product is dat snel kan worden verwerkt, zoals voedsel of bloemen
  • het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd o hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
  • de verzegeling indien het geleverd nog niet intact is, het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd's, cd's, etc.)
  • het product geen reis, vervoersbewijs, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding is
  • het product geen los tijdschrift of krant verlies is
  • het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
  • de consument heeft niet afgezien van zijn herroepingsrecht

2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

  • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heft ontvangen van 1 bestelling
  • Zodra de consument het eerste product heeft ontvangen bij een abonnementsheft
  • terwijl de consument een dienst voor het eerst heeft misbruikt
  • zodra de consument heeft bevestigd dat de digitale inhoud via internet afneemt

3. De consument kan een beroep doen op het herroepingsrecht via bestellingen@sardi.nl , indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van Sardi 1 BV, www.sardi.nl kan worden gedownload.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het gebruik van zijn herroepingsrecht te vernietigen aan Sardi 1 BV, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Vergoeding retourkosten

Als de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het terugbetalen van de volledige bestelling voor rekening van de consument.

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, heeft de klant afstand van het recht om van een van deze overeenkomsten een verbintenis op te schorten.

Retentierecht

1. Sardi 1 BV kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Sardi 1 BV heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht gelijkelijk op grond van gedeeltelijk overeenkomsten waarvan de klant nog betalingen verschuldigd is aan Sardi 1 BV
3. Sardi 1 BV is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs grondstoffen als gevolg van het vergroten van zijn retentierecht.

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een ​​schuld aan Sardi 1 BV te verrekenen met een bestelling op Sardi 1 BV

Eigendomsvoorbehoud

1. Sardi 1 BV blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Sardi 1 BV met voldoende van tekortschieten over het tekortschieten in de nakoming van de overeenkomst.
2. Tot die tijd kan Sardi 1 BV zich altijd beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom op de klant wordt overgedragen, mag de klant de producten niet verkopen, verkopen, vervreemden of onzichtbaar onzichtbaar maken.
4. Indien Sardi 1 BV een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, garandeert de overeenkomst als ontbonden en heeft Sardi 1 BV het recht om compensatie, gederfde winst en rente te vorderen.

Levering

1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Sardi 1 BV tenzij partijen anders zijn samengesteld.
3. Levering van online gescheiden producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
4. Indien de gecorrigeerde bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Sardi 1 BV het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel voldaan is voldaan.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Sardi 1 BV kan tegenwerpen.

Levertijd

1. De door Sardi 1 BV beperkte leveringen zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding waardoor geen recht op ontbinding van compensatie, tenzij onderdelen uitdrukkelijk en anders schriftelijk zijn overeengekomen.
2. De levering vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en waarvan en (elektronische bevestiging) heft gekregen van Sardi 1 BV
3. Overschrijding van de flexibele levertijd geeft de klant geen recht op compensatie en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Sardi 1 BV niet binnen 14 dagen na schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren van partijen waarvan iets anders heeft besloten.

Feitelijke hefboomwerking

De klant dient ervoor te zorgen dat de gebruikelijke levering van de door hem onnodige producten tijdig kan optreden.

Levering zaken in opdracht

1. De klant is verplicht de in zijn opdracht door Sardi 1 BV geproduceerde zaken af ​​te nemen.
2. Wanneer zaken na het verstrijken van de levering niet door de klant uitgesloten zijn, blijven deze ter beschikking staan ​​van Sardi 1 BV Niet gedekte zaken worden voor rekening en risico van de klant opgeslagen. Sardi 1 BV mag altijd gebruik maken van de bevoegdheid van artikel 6:90 BW.

Levering en overgang van risico

Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering van een gekochte zaak gaat op de klant over op het moment waarop de zaak in de macht van de klant wordt gebracht.

Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij gedeeltelijk iets anders afgesproken.

Verpakking en verzending

1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, terwijl het product in ontvangst te nemen, deze door de expediteur dan wel bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Sardi 1 BV niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele mogelijke beschadigingen aan producten of de verpakking vooraf aan het vervoer te melden aan Sardi 1 BV, bij gebreke welke Sardi 1 BV niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Oppassen

1. Indien de klant een groter product pas later beperkt dan de verbeterde leveringsdatum heeft, is het risico van een defect kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

Garantie

1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie van materiaal.
2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan ​​als gevolg van ongevallen, ingewikkelde wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, inclusief wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden veroorzaakt.
3. Het risico van verlies, beschadiging van diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk wordt geleverd, effectief in de macht van de klant komt of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Vrijwaring

De klant vrijwaart Sardi 1 BV tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Sardi 1 BV geleverde producten.

Klachten

1. De klant dient een door Sardi 1 BVgeleverd product of bewezene dienst zo duidelijk mogelijk te ontdekken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoord een geleverd product van een beperkte dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mag verwachten, dan dient de klant Sardi 1 BV daarvan zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen Sardi 1 BV uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo subtiel mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Sardi 1 BV in staat is hiërarchisch te reageren.
5. De klant dient aan te geven dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op tijdelijke werkzaamheden, kan dit er in elk geval niet toe leiden dat Sardi 1 BV vastgehouden kan worden om andere werkzaamheden te ondergronds dan zijn opgelost.

Ingebrekestelling

1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk te maken aan Sardi 1 BV
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat en ingebrekestelling Sardi 1 BV ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Sardi 1 BV een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Sardi 1 BV verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid Sardi 1 BV

1. Sardi 1 BV is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant indient en voor zover de schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien Sardi 1 BV aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit een verband met de uitvoering van een overeenkomst.
3. Sardi 1 BV is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien Sardi 1 BV aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering woord uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) ) factuurbedrag waarvoor de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, beschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot compensatie en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige .

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op vergoeding van Sardi 1 BV vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waarvan de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Dit wordt niet onduidelijk het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Recht op ontbinding

1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Sardi 1 BV toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij tekortkoming, gezien haar bijzondere aard van geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Sardi 1 BV niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas optreden nadat Sardi 1 BV in verzuim is.
3. Sardi 1 BV heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Sardi 1 BV kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te blijken dat de klant zijn verplichtingen niet volledig zal kunnen nakomen.

Overmacht

1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 BW krijgt dat een tekortkoming van Sardi 1 BV in de nakoming van enige reden ten aanzien van de klant niet aan Sardi 1 BV kan worden toegerekend in een van de wil van Sardi 1 BV onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen tien gerespecteerd wordt van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkeheid niet van Sardi 1 BV kan worden verlangd.
2. Tot de in lid 1 historische overmachtsituatie wordt ook maar niet uitsluitend gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; uiteraard stroom-, elektriciteitsinternet-, computeren telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, het voorkomen van vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Sardi 1 BV 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden de verplichtingen opgeschort totdat Sardi 1 BV er weer aan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tien minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. Sardi 1 BV verkeert in een overmachtsituatie geen enkele (schade) vergoeding verschuldigd, ook niet als het gevolg van de overmacht enige toestand voordeel geniet.

Wijziging leveringsvoorwaarden

1. Sardi 1 BV heeft geldige leveringsvoorwaarden om te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen allemaal voortdurend worden opgelost.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Sardi 1 BV zoveel mogelijk vooraf met de klant geselecteerd.
4. Een consument is gerechtigd bij en een restrictieve wijziging van de leveringsvoorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden uitgevoerd zonder de bronnenvermeld instemming van Sardi 1 BV
2. Deze bepalingen gelden als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, lid 2 BW.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze leveringsvoorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
2. Een afwijkende die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een voorkomende die het relevante in de buurt komt van wat Sardi 1 BV bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en exclusieve rechter

1. Deze leveringsvoorwaarden en elke overeenkomst tussen partijen zijn uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Sardi 1 BV is gevestigd, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet gedwongen anders voorschrijft.

Toepasselijkheid leveringsvoorwaarden

1. Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing sinds 22 juli 2022

Back to top